Συνέντευξη: Νίκος Σπανός

Η ΚΤΜ δεν θέλει ιδαιίτερες συστάσεις. Η εταιρεία από την Αυστρία, με το χαρακτηριστικό έντονο πορτοκαλί χρώμα, ιδρύθηκε το 1934 στην Αυστρία, όπου έχει έδρα το Mattighofen. Με δυνατή παρουσία στους off-road αγώνες, επεκτάθηκε και στις μοτοσικλέτες δρόμου, ενώ φέτος παρουσιάζει και το πρώτο 125άρι.

Φαίνεται να πηγαίνει από δύναμη σε δύναμη, και για αυτό το λόγο μιλήσαμε με το Νίκο Σπανό, Εμπορικό  Διευθυντή της KTM Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE).

 Moto-Tρίτη:
Νίκο, θα θέλαμε να μας πεις δυο λόγια για την ΚΤΜ.

Νίκος Σπανός:
Η ΚΤΜ Αυστρίας είναι ευρωπαίος κατασκευαστής με έδρα το Matighofen στην Αυστρία. Το εργοστάσιο, όλη η παραγωγή, ήταν και παραμένει εκεί. Μιλάμε για μια παραγωγή 100% made in Austria. Γίνεται ένα βήμα όσον αφορά στην παραγωγή και μέσω της συνεργασίας που έχουμε με τη Bajaj στην Ινδία, όπου εκεί συναρμολογείται –το τονίζω- συναρμολογείται το KTM Duke 125 το οποίο σαφέστατα δεν είναι ινδικό. Είναι ΚΤΜ, original κατασκευασμένο στην Αυστρία, απλώς συναρμολογείται  στην Ινδία, και στη συνέχεια οι μοτοσικλέτες επιστρέφουν Αυστρία, όπου και γίνεται εκεί ο ποιοτικός έλεγχος εις διπλούν και εις τριπλούν και στη συνέχεια
κυκλοφορούν στο δρόμο.

Η ΚΤΜ είναι αυτή τη στιγμή ο νούμερο δύο κατασκευαστής μοτοσικλετών στην Ευρώπη, με μία ετήσια παραγωγή φέτος 70.000 μοτοσικλέτες, με στόχο η παραγωγή να ξεπεράσει τις 100.000 μονάδες  τα επόμενα χρόνια. Δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο μέσω θυγατρικών εταιρειών που ανήκουν στην ΚΤΜ και ενεργούν σε εθνικό τοπικό επίπεδο και βεβαίως μέσω  ενός δικτύου διανομέων που είναι οι dealer μας σε όλο τον κόσμο, διότι η ΚΤΜ  δεν είναι της φιλοσοφίας να έχει δικά της δίκτυα λιανικής, αλλά αυτό να είναι μια δουλειά που θα την διαχειρίζονται οι συνεργάτες μας και όχι εμείς.

Εμείς έχουμε καθαρά ρυθμιστικό ρόλο στις αγορές, προσπαθούμε να μεταφέρουμε όσο το δυνατόν τη φιλοσοφία και την ποιότηα του εργοστασίου, και να προσπαθούμε χρόνο με το χρόνο να αυξάνουμε την ποιότητα των υπηρεσιών, πράγμα που είναι πάρα πολύ σημαντικό για το εργοστάσιο.

M.T:
Και όσον αφορά την ιστορία της ΚΤΜ στην Ελλάδα;

Νίκος Σπανός:
Η ΚΤΜ έχει πολύ παλιά ιστορία στην Ελλάδα, από το 1990 και λίγο πιο πριν. Από το 1990 έως το 2006 ήταν μία εταιρεία η οποία είχε αντιπροσώπευση, ας το πούμε «χτίστηκε» από την Hellinmoto, μια διαχειριστική εταιρεία που ως γνωστόν αντιπροσώπευε διάφορες
μάρκες, όπως η Ducati, η Cagiva, η Husqvarna, κλπ.

Αυτό μέχρι το 2006, όπου έχουμε την πρώτη μεγάλη αλλαγή, όταν έρχεται το εργοστάσιο και επενδύει στηνΕλλάδα -και λέω στην
Ελλάδα, και όχι μόνο στη μάρκα τους- και ήταν μια στρατηγική, όπως  αποδεικνύεται σήμερα, κίνηση, η τότε επένδυση. Μια επένδυση που έφερε την Hellinmoto να αποχωρίζεται σταδιακά, τμηματικά από την ΚΤΜ, γιατί από το 2006 η ΚΤΜ έγινε ΚΤΜ Hellas.

Τον Αύγουστο του 2010 έχουμε την ίδρυση της KTM Ανατολικής Ευρώπης, όπου πλέον  το εργοστάσιο διαθέτει το 100% της εταιρείας, η οποία από KTM Hellas μετονομάστηκε  σε ΚΤΜ Ανατολικής Ευρώπης, με ένα διερυμένο ρόλο σε αυτή τη γεωγραφική περιοχή που έχει σκοπό την εξέλιξη της μάρκας και την ίδρυση ενός πολύ  ισχυρού κέντρου σε ένα πολύ στρατηγικό σημείο. Η ΚΤΜ Ανατολικής Ευρώπης περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Αλβανία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, και περιλαμβάνει και αρκετά ακόμα πράγματα, που αυτή τη στιγμή δεν είμαστε σε θέση να  ανακοινώσουμε. Προκειμένου η ΚΤΜ να κάνει βήματα προς τα μπροστά, και εξασφαλίζοντας  κάτι που είναι πολύ σημαντικό για όλους, την κερδοφορία. Τόσο της ίδιας της εταιρείας, όσο και του δικτύου, στην περιοχή.

Σαφώς αυτή η αναδιοργώνωση εντάσσεται στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας αναδιοργάνωσης που έκανε το εργοστάσιο, μια τακτοποίηση των αγορών, αύξηση των  ποιοτικών προδιαγραφών των συνεργατών μας, με αύξηση κατά συνέπεια της  ποιότητας παροχής υπηρεσιών στον τελικό καταναλωτή, και φυσικά δεν θα  μπορούσαμε εμείς να μην αποτελούμε κομμάτι όλης αυτής της στρατηγικής που ακολουθεί παγκοσμίως το εργοστάσιο.

M.T:
Το χρώμα σας είναι το δυνατό πορτοκαλί, ενώ το design της KTM είναι επιθετικό,  αιχμηρό, γωνιώδες. Ο σχεδιαστής σας, ο Gerald Kiska είναι από τους  διασημότερους σχεδιαστές μοτοσικλετών στον κόσμο.

Νίκος Σπανός:
Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας με ένα κορυφαίο  σχεδιαστή, ο οποίος διακρίνεται συνεχώς για τα τολμηρά του σχέδια. Όποιος βλέπει τις δουλειές του Kiska, και όποιος βλέπει τις μοτοσικλέτες της ΚΤΜ,  στέκεται αμέσως στις γραμμές, στις αιχμές, οι μοτοσικλέτες μας δεν είναι στρογγυλεμένες,  ούτε ευτραφείς. Δεν υπάρχει παραπανίσιο λίπος, είναι αθλητικές.

M.T:
Ποια είναι η φιλοσοφία της ΚΤΜ;

Νίκος Σπανός: Η  φιλοσοφία και το λογότυπο της KTM είναι Ready to race. Έχουμε μοτοσικλέτες με τις  οποίες μπορεί ο οποιοσδήποτε καταναλωτής στο off-road κομμάτι να τρέξει σε ένα πρωτάθλημα και να κερδίσει, χωρίς να χρειαστεί να προσθέσει ούτε βίδα ο ίδιος,
ώστε να γίνει αξιόμαχος από πλευράς μοτοσικλέτας. Το ότι η ΚΤΜ είναι η νούμερο  ένα εταιρεία στο αγωνιστικό off-road κομμάτι, νομίζω πως κανείς δεν μπορεί να  το αμφισβητήσει. Το μεγάλο στοίχημα για εμάς, πράγμα καθόλου εύκολο μεν, αλλά  κάτι που έχουμε καταφέρει, είναι να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδια μας  σε αυτό που λέμε μοτοσικλέτες δρόμου. Με αυτό δεν εννοώ μόνο τα street, αλλά όλες τις μοτοσικλέτες καθημερινής χρήσης. Η νέα γενιά Duke 125.  Μια μικρή -αλλά ΚΤΜ όσον αφορά τις επιδόσεις- μοτοσικλετα, εύκολη στην  καθημερινή οδήγηηση, είναι ένα στάδιο. Οι Δούκες, η οικογένεια Duke από το 690 έως το 990,  το 990 Adventure, που σήμερα, μετά από 8 χρόνια είναι στην καλύτερη του εποχή όσον  αφορά τη φάση της εξέλιξης, και γενικότερα όλα τα ασφάλτινα μοντέλα που παράγουμε σήμερα, «απλώνουν» ακόμα περισσότερο το προφίλ της μάρκας, προς τον καθημερινό  αναβάτη, και όχι μόνο προς τον αγωνιζώμενο. Μπορώ να πω με μεγάλη σιγουριά, πως οι μοτοσικλέτες της ΚΤΜ καλύπτουν και τον πιο απαιτητικό αναβάτη είτε  αυτός είναι αγωνιζόμενος, είτε είναι ταξιδιώτης, είτε εκείνος χρειάζεται μια  μοτοσικλέτα για την καθημερινή του μετακίνηση, και βεβαίως με την εγγύηση και την «ομπρέλα» του εργοστασίου.

M.T:
Ποιοι είναι οι πελάτες της ΚΤΜ;

Νίκος Σπανός:
Πελάτης της ΚΤΜ είναι ο οποιοσδήποτε. Είμαστε τυχεροί -και άτυχοι- να έχουμε  ένα πολύ νεανικό κοινό. Τυχεροί, γιατί είμαστε πολύ κοντά στους νέους  ανθρώπους, στους σπορ ανθρώπους, και γενικά είναι πολύ ευχάριστο να δουλεύεις  σε μια εταιρεία, όταν έχεις να κάνεις με active ανθρώπους, που η καθημερινότητα τους δεν είναι στατική. Έτσι έχουμε πελάτες από  μικρά παιδάκια 5 και 6 χρονών που αγοράζουν τα πρώτα τους mini μηχανάκια, μέχρι μεγάλους ανθρώπους, αναβάτες που χρησιμοποιούν ένα 990 Adventure για να κάνουν το  γύρο του κόσμου. Άτυχοι, γιατί το νεανικό κοινό έχει χτυπηθεί πολύ από την οικονομικη κρίση, και λόγω των μισθών, και λόγω της άυξησης της ανεργείας, αλλά  και λόγω της άρνησης των τραπεζών να εγκρίνουν καταναλωτικά δάνεια. Παρόλα  αυτά, το κοινό μας έχει διευρυνθεί αρκετά πλέον, δεν είναι όπως παλιά, που  έβλεπες μόνο σκληροπυρηνικούς αναβάτες να οδηγούν ΚΤΜ. Πλέον το προφίλ  σαφέστατα έχει ανοίξει γιατί είναι και το προιόν τέτοιο, αλλά δεν παύει να  είναι ένας κόσμος που είναι σπορ, που θέλει να είναι σπορ, που θέλει να αισθάνεται σπορ, και  εμείς κοιτάζουμε συνεχώς να μη ξεφεύγουμε από αυτές τις αρχές. Που είναι και για εμάς θεμελιώδες, δηλαδή να βγάουμε ένα προιόν που να απολαμβάνει κανείς να το οδηγεί, ένα προιόν που απευθύνεται σε ανθρώπους που το αίμα κυλά δυνατά στις  φλέβες τους, και αυτό θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Έτσι, έχουμε όλο τον  κόσμο, πελάτες μας, αλλά με ένα κοινό χαρακτηριστικό, το σπορ, τη δράση, την αδρεναλίνη.

M.T:
Η ΚΤΜ διαθέτει και πολλά αξεσουάρ στην αγορά, αλλά και ρουχισμό, πιστό στο συγκεκριμένο lifestyle, σπορ και με… πορτοκαλί καρδιά.

Νίκος Σπανός:
Σαφέστατα και υπάρχει ένα lifestyle κομμάτι από πίσω, σαφέστατα υπάρχει ένας κατάλογος με περισσότερες από 100 σελίδες. Με αξεσουάρ αναβάτη, casual  καθημερινής ένδυσης, αγωνιστικής ένδυσης, κλπ. Και πώς θα μπορούσε να μην  υπάρχει κάτι τέτοιο, όταν η ΚΤΜ δεν είναι μια εταιρεία που ζει στις εκθέσεις. Η ΚΤΜ κυρίως ζει από τη χρήση των προιόντων της, και από  εκεί έχει προκύψει και το ρούχο. Από τη γαλότσα, μέχρι το θερμαντηρα για τα  γάντια και τις μπότες, όλα έχουν προκύψει από τη χρήση. Όσοι οδηγούμε off-road,
θέλουμε μετά από ένα σκέλος προπόνηση να ντυθούμε ξανά ζεστά. Η ΚΤΜ έχει βγάλει μέχρι και …  αερόθερμο για τα γάντια. Σαφέστατα, το ρούχο, το κράνος, το μπουφάν -και όχι  μόνο- είναι αυτά που συνοδεύουν τον μοτοσικλετιστή. Και εμείς αν θέλουμε να ονομαζόμαστε  ένα ποιοτικό εργοστάσιο, και παράγουμε μια μοτοσικλέτα που είναι σαφέστατα πολύ  διαφορετική από τις υπόλοιπες, όσον αφορά το πόσο ολοκληρωμένη είναι, δεν θα  μπορούσαμε να μην έχουμε όλα αυτά. Και βλέπουμε πόσο το εκτιμά αυτό ο κόσμος.
Βλέπουμε ακόμα και άτομα που δεν έχουν σχέση με τη μοτοσικλέτα και έρχονται και αγοράζουν τζιν, φούτερ, μπλουζάκια ΚΤΜ.

M.T:
Αυτό που βλέπουμε στις μοτοσικλέτες της ΚΤΜ είναι πως δεν αρκούνται απλώς σε  ένα δυνατό κινητήρα, αλλά διαθέτουν τα ποιοτικότερα περιφερειακά που θα μπορούσε να ονειρευτεί κανείς «φορεμένα» κατευθείαν από το εργοστάσιο. Για παράδειγμα, τις κορυφαίες  αναρτήσεις WP, η οποία είναι και θυγατρική της KTM.

Νίκος Σπανός:
Ξέρετε, η βασική φιλοσοφία για την ΚΤΜ δεν είναι να κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα με την οποία θα πάει κάποιος να τρέξει αγώνες. Η βασική της φιλοσοφία είναι ότι  θέλει να παράγει την κορυφαία μοτοσικλέτα σε όλα τα επίπεδα.

Είτε στον κινητήρα και τις επιδόσεις, είτε στα περιφερειακά, είτε στα πλαστικά. Εγω σχεδόν θα έλεγα προκαλώ να βάλετε το οποιοδήποτε μοντέλο μας απέναντι στον ανταγωνισμό, και να κοιταξτε το πακέτο των αναρτήσεων. Είμαστε η μοναδική εταιρεία που έχει αυτό το πακέτο, και σε αυτές τις τιμές. Κοιτάξτε το Adventure. Κοστίζει 12.990, και έχει αναρτήσεις πλήρως ρυθμιζόμενες τόσο
εμπρός, όσο και πίσω, και δεν μιλάμε για ένα τυχαίο όνομα, μιλάμε για τη WP, το κορυφαίο όνομα για  αναρτήσεις αυτής της χρήσης. Ένα πλήρες πακέτο αναρτήσεων, ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος V2 στην κατηγορία –δεν μπορώ να το συγκρίνω με Multistrada γιατί πρόκειται για άλλη κατηγορία-, έχει ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της  Brembo, ABS στη βασική έκδοση, και λέω ένα τυχαίο παράδειγμα. Σαφέστατα μπορείς  να βρεις μια πιο οικονομική μοτοσικλέτα, αλλά σίγουρα όχι τόσο καλή. H KTM κατασκευάζει μοτοσικλέτες  που σε όλα τα επίπεδα, τμηματικά, περιφερειακά, και σαν τελικό αποτέλεσμα να είναι στο κορυφαίο δυνατό επίπεδο.

M.T:
Η ΚΤΜ έχει κάνει τους αγώνες συνώνυμο της. Τόσο off-road, όσο και τελευταία με  δικύλινδρα Superbikes, ακόμα και με το υπέρ-αυτοκίνητο το X-Bow. Μίλησε μας για  τους αγώνες λίγο.

Νίκος Σπανός:
Δανειζόμενος μια έκφραση του Pit Beirer, είναι γεγονός πως στην ΚΤΜ, από τον πρόεδρο έως τον κηπουρό, είμαστε άνθρωποι που έχουμε  περάσει από τη μοτοσικλέτα σε πολύ βαθύ επίπεδο. Το 99% των ανθρώπων εμπλέκονταν ή εμπλέκονται με αγώνες, πράγμα που δείχνει μια αγάπη, ένα πάθος  και μια τεχνογνωσία για τη μοτοσικλέτα. Δεν είμαστε δηλαδή οι μάνατζερ που κοιτάμε νούμερα σε μια οθόνη, τη ζούμε τη μοτοσικλέτα, και αυτό μας κάνει ιδιαίτερα αγαπητούς στη νεολαία και σε όλο τον κόσμο. Δεν είμαστε κλεισμένοι σε ένα γραφείο. Είμαστε έξω, και είμαστε σε όλους τους αγώνες, πρώτα από όλα γιατί τους αγαπάμε, και δεύτερον για να είσαι σε τόσο ψηλό επίπεδο, και να κατασεκυάζει αυτές τις μοτοσικλέτες, θα πρέπει να τις ζεις. Η εταιρεία ήταν, είναι και θα είναι σύσσωμη στους αγώνες. Η ΚΤΜ έχει κερδίσει 190+ παγκόσμια πρωταθλήματα,  δεν μετράμε τα εθνικά. Αυτή τη στιγμή είμαστε η νούμερο ένα εταιρεία, που έχει κερδίσει 10 φορές συνεχόμενα το Dakar, κι εδώ βάζω και ένα αστερίσκο λίγο πονηρό, γιατί πολλοί μιλάνε για την αξιοπιστία της ΚΤΜ, αλλά 10 χρόνια προσπαθούν οι ανταγωνιστές να μας κερδίσουν και δεν τα καταφέρνουν. Φέτος για παράδειγμα κερδίσαμε με μια εντελώς καινούργια μοτοσικλέτα. Οι κανονισμοί αλλάξανε γιατί μάλλον κανείς δεν μπορούσε να κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα σαν
το 690, και έπρεπε να πάει στα 450. Φέτος, όλα τα ευρωπαικά εργοστάσια κατέβασαν αρμάδες οδηγών, προκειμένου να καταφέρουν να αποσπάσουν τον τίτλο, όμως το αποτέλεσμα το είδατε. Οκτώ στους δέκα της γενικής η ΚΤΜ. Πράγμα που κάτι λέει για την αξιοπιστία μας. Έχουμε μια καινούργια γενιά ΜΧ, που με τη βοήθεια του Stefan Everts έχει δείξει τι μπορεί να κάνει, και πόσο μπροστά είναι σε σχέση  με τον ανταγωνισμό. Ο Musquin και ο Cairolli είναι νούμερο ένα σε ΜΧ2 και ΜΧ1 αντίστοιχα, παγκόσμιοι πρωταθλητές. Φιλοδοξούμε και φέτος να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Ο Roczen, που είναι μόνο 16 χρονών, κλπ.

M.T:
Σε ποια ελληνικά πρωταθλήματα εμπλέκεται η ΚΤΜ;

Νίκος Σπανός:
Στο ΜΧ, και στο enduro.

M.T:
Με ποιο τρόπο εμπλέκεστε με τους αγώνες;

Νίκος Σπανός:
Υπάρχουν δύο τρόποι παρουσίας στους αγώνες. Ο πρώτος είναι να βγάλεις ένα budget, να δώσεις έξι μοτοσικλέτες στους αγωνιζόμενους,
και εκείνοι να πάνε να τρέξουν με τους μηχανικούς τους ένα πρωτάθλημα. Και αυτός είναι ένας τρόπος εμπλοκής με τους αγώνες. Είναι δύσκολος τρόπος εμπλοκής; Δεν θα έλεγα πως είναι δύσκολος για την εταιρεία, είναι δύσκολος για τον αναβάτη. Η ΚΤΜ έχει επιλέξει όλα αυτά τα χρόνια να κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχει  ένα factory team δικό της, και δυστυχώς είμαστε η μόνη εταιρεία που έχει τέτοια ομάδα τα τελευταία 4-5 χρόνια, εννοώ αναβάτες, μηχανικούς, τέντες, φορτηγά, σε όλο το πανελλήνιο πρωτάθλημα enduro και MX, και είμαστε οι μόνοι που δίνουμε  και σε αυτή την κλίμακα δωρεάν υποστήριξη σε όλους τους αγωνιζόμενους με ΚΤΜ, τόσο στο ΜΧ όσο και στο enduro. Το να υποστηρίζεις… παραδείγματος χάριν το 85% των αναβατών στο πανελλήνιο έχουν ΚΤΜ. Το να υποστηρίζεις αυτό το 85% σε ανταλλακτικά, για όποιον ξέρει από αγώνες, και με μηχανικούς, και με οτιδήποτε άλλο χρειάζονται, δεν είναι καθόλου απλό. Και όμως, αυτό είναι το κύριο μέλημα μας. Σαφέστατα και πηγαίνουμε και κερδίζουμε τίτλους, γιατί έχουμε αναβάτες που είναι κορυφαίοι, αλλά το κυριότερο μέλημα μας όταν ξεκινάει μια χρονιά, είναι πώς θα υποστηρίξουμε τους ιδιώτες. Και αυτή είναι μια τεράστια διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες. Εγώ πραγματικά εύχομαι και οι υπόλοιπες εταιρείες  να βρεθούνε στους αγώνες. Πιστεύω ότι όλοι οι οδηγοί αξίζουν μια καλύτερη υποστήριξη, και για να το πω εντελώς ειλικρινά, δεν πρέπει να τους κοιτάζουμε μόνο εμπορικά, για το πώς θα τους πουλήσουμε μια μοτοσικλέτα.

M.T:
Έχουν πραγματικά τόσο μεγάλη σημασία για την ΚΤΜ οι ιδιώτες συμμετέχοντες στους αγώνες;

Νίκος Σπανός:
Αυτό που λέω πάντα, είναι πως για να γίνει κάποιος πρωταθλητής, θα πρέπει να περάσει κάποιους. Δηλαδή, αν στηθούν σε μία ράμπα δυο κορυφαίοι αναβάτες και τρέξουν μόνοι τους, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Η δύναμη των πρωταθλημάτων είναι οι ιδιώτες, αυτοί δίνουν αξία στους πρωταθλητές, και το πρώτο μέλημα των εταιρειών είναι το πώς θα στηρίξουν τους ιδιώτες, και στη συνέχεια τους πρωταθλητές. Διότι πρωτάθλημα δίχως τους δύο κορυφαίους γίνεται, πρωτάθλημα χωρίς 80 ιδιώτες, δεν γίνεται.

Πρέπει να κοιτάξουμε το δάσος, και όχι τους κορμούς. Και το δάσος είναι η  ευρεία μάζα των αναβατών που ασχολούνται με το off-road.

Είναι κρίμα που τη φετινή χρονιά έχουμε διλημματικές και αμφιλεγόμενες καταστάσεις στο πανελλήνιο ΜΧ,  αφού έχουν προκηρυχτεί δύο πρωταθλήματα. Και εμείς πρέπει να μπαίνουμε στη  διαδικασία με ποιον… και που.. γιατί… και πώς… πρέπει κάποια στιγμή να προσπαθήσουμε όλοι μαζί για ένα κοινό σκοπό, να έρθουμε σε συνενόηση. Γιατί τώρα, αυτές οι διαδικασίες και μας φθείρουν, και απομακρύνουν και τον κόσμο.

M.T:
Είδαμε πως η ΚΤΜ πιθανώς να συμμετάσχει και στη νέα κατηγορία Moto3 στο πρωτάθλημα MotoGP, κατηγορία που εγκαινιάζεται το 2012. Είναι πιθανό η ΚΤΜ να βγάλει ένα αντίγραφο αυτής της μοτοσικλέτας στην  παραγωγή;

Νίκος Σπανός:
Η ΚΤΜ σαφέστατα και έχει κάνει δοκιμές για τη Moto3, εμείς δώσαμε τις φωτογραφίες στον τύπο, σαφέστατα υπάρχει και ένα segment, μια κατηγορία των μικρών μοτοσικλετών που δημιουργείται από την ΚΤΜ μιας και αυτό απαιτούν οι συνθήκες. Τους κινητήρες τους έχουμε, το design το έχουμε, αυτή τη στιγμή βγάζουμε στην παραγωγή ένα Duke 125, ναι, δεν αποκλείω στο μέλλον να  βγει ένα μεγαλύτερο, μεσαίας κατηγορίας Duke.

M.T:
Και ένα μικρότερο RC ίσως;

Νίκος Σπανός:
Ναι, και ένα μικρότερο RC, και πολλά άλλα που μπορεί να ακολουθήσουν την επόμενη διετία, από την ΚΤΜ.

M.T:
Τι μπορείς να μας πεις για το υπέρ-αυτοκίνητο της ΚΤΜ, το Crossbow;

Νίκος Σπανός:
To Crossbow είναι ένα αυτοκίνητο για ειδικούς ανθρώπους, με το δικό του αυτόνομο εργοστάσιο παραγωγής στο Γκρατς της Αυστρίας, με 300 περίπου εργαζόμενους στο εργοστάσιο. Το μέλλον του αυτοκινήτου δεν δείχνει αβέβαιο, όμως παρόλα αυτά, επειδή η αγορά για το συγκεκριμένο όχημα είναι μικρή, η ΚΤΜ τηρεί μια στάση αναμονής. Είναι ένα αυτοκίνητο με κάρμπον μονοκόκ αμάξωμα, και ένα συνολικό βάρος 700 κιλά, κι ένα κινητήρα 220 άλογα της Audi, πισωκίνητο, χωρίς ABS και χωρίς οτιδήποτε, αντιλαμβάνεστε για τι αυτοκίνητο μιλάμε. Εμείς για τους ιδιοκτήτες Crossbow διοργανώνουμε τα TNT days. Ουσιαστικά πρόκειται για κύπελλα –συμμετέχει μάλιστα κι ένας Έλληνας σε αυτά- τύπου ενιαίου, σε διάφορες πίστες στην Ευρώπη. Μακάρι να διευρυνθεί το πρόγραμμα ώστε να έχει και μια πίστα από την Ελλάδα.

M.T:
Πώς τα καταφέρνετε στον τομέα της υποστήριξης του πελάτη, όσον αφορά στο δίκτυο της ΚΤΜ;

Νίκος Σπανός:
Το δίκτυο μας από το Νοέμβριο του 2009, έως και σήμερα, που βρισκόμαστε στο 95% της ολοκλήρωσης του project της ανάπτυξης του δικτύου μας, είναι αυτή τη στιγμή ένα δίκτυο που καλύπτει όλες τις προδιαγραφές του εργοστασίου. Το δίκτυο μας είναι πανελλαδικό, μιλάμε για 22 σημεία κάθετης αντιπροσώπευσης (service, ανταλλακτικά, αξεσουάρ) σε όλη την Ελλάδα. Με εντελώς καινούργιες υποδομές.

Μιλάμε για συνεργεία που καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές από την πλευρά των ειδικών εργαλείων, και διαγνωστικών μηχανημάτων -αλλά και από πλευράς παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, και την εικόνα που βγάζουν προς τα έξω. Έτσι μπορεί ο πελάτης μας να αισθάνετι ότι βρίσκεται σε μία άλλου επιπέδου εταιρεία. Μια  ακόμα μεγάλη διαφορά από τους ανταγωνιστές μας είναι και η υποστήριξη που παρέχουμε μετά την αγορά. Πόσο σημαντικό είναι να χτίσεις ένα δίκτυο 22 εξειδικευμένων εμπόρων, εκπαιδευμένων συνεργατών, με βαθιά γνώση του off-road, αλλά και με εικοσιτετράωρη παράδοση ανταλλακτικών! Γιατί τα ανταλλακτικά, όλο το δίκτυο μας τα προμηθεύεται κατευθείαν από το εργοστάσιο, μέσω ενός κόμβου ιντερνετικού,  δεν είναι κάτι αστείο. Σημειώστε πως μιλάμε για τα ανταλλακτικά που είναι  διαθέσιμα.

Και αυτή τη στιγμή έχουμε το καλύτερο after-sales κομμάτι όσον αφορά στη  διάθεση ανταλλακτικών, και όχι μόνο. Το 94% των ανταλλακτικών μας σε όλη μας τη γκάμα, είναι διαθέσιμο, κάτι που δεν ισχύει στις υπόλοιπες εταιρείες σε τόσο ψηλό νούμερο. Η ΚΤΜ είναι πολλά-πολλά βήματα μακριά από τον ανταγωνισμό όσον αφορά το κομμάτι του δικτύου της, και ιδιαίτερα στο off road κομμάτι της.

M.T:
Έχετε ένα καλό προιόν με κορυφαία περιφερειακά, έχετε την μακρόχρονη εμπλοκή στους αγώνες, έχετε την υποστήριξη, έχετε και μοναδικές εκδηλώσεις για τους πελάτες της ΚΤΜ, αλλά όχι μόνο για αυτούς.

Νίκος Σπανός:
Σίγουρα έχουμε ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο τομέα στην καθημερινότητα μας, που έχει να κάνει με τις εκδηλώσεις που αφορούν στους πελάτες μας, και όχι μόνο. Τους φίλους μας δηλαδή, γιατί μετά από τόσα χρόνια, δεν υπάρχει μια κλασσική «πελατειακή σχέση». Είμαστε περισσότερο φίλοι με τους αναβάτες της  ΚΤΜ, παρά πελάτες και έμποροι. Και δεν γίνεται και διαφορετικά. Η ΚΤΜ έχει ξεκινήσει από πέρυσι μια καμπάνια που αφορά στην ασφάλεια των αναβατών, καμπάνια που θα διαρκέσει και για αυτή τη χρονιά, αλλά δεν θα συνεχιστεί την επόμενη. Μιλάμε για σχολεία ασφαλούς οδήγησης, τεχνικής οδήγησης. Η εταιρεία έχει 100 στρέμματα στο Λουτράκι δικά της, ως κομμάτι του εκπαιδευτικού κέντρου. Εκεί οι αναβάτες συμμετέχουν σε προγράμματα adventure training, κάθε νέος πελάτης δικαιούται δωρεάν συμμετοχή, αλλά κατόπιν –και είναι πολύ σημαντικό αυτό- θελήσαμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα σε όλους τους αναβάτες! Τι σημαίνει αυτό; Με λίγα λόγια: δωρεάν μαθήματα για όλους, ασχέτως το τι οδηγούνε, από την ΚΤΜ. Θα μου πεις… δωρεάν; Βεβαίως δωρεάν. Και οι αναβάτες που έρχονται, δεν μπορούν να πιστέψουν πως είναι δωρεάν. Εμείς θεωρούμε πως αυτά τα μαθήματα πρέπει να είναι δωρεάν, είναι ένα δώρο για τη ζωή τους, το οποίο δεν είναι δήθεν. Παρακολουθούν ένα σχολείο, μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα. Το οποίο σαφώς και έχει ψηλότερο κόστος από ότι θα είχε να τους κάνουμε δώρο ας πούμε μια βαλίτσα  ή ένα μπουφάν. Και με αυτό θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα πως η ΚΤΜ είναι μια εταιρεία που στις δύσκολες περιόδους, ενώ θα μπορύσε να έχει άλλου είδους πολιτική, που να αφορά μόνο τους πελάτες της, έχει ανοίξει μια μεγάλη αγκαλιά και λέει στον κόσμο «εδώ είμαστε για εσάς, γιατί εσείς είσαστε και η οικογένεια μας». Το ότι η ΚΤΜ ζει μια νομαδική ζωή είναι κάτι που το λέμε όλοι. Τη μια  μέρα είμαστε στο Λουτράκι, την άλλη είμαστε στην Καστοριά… με όλο αυτό τον κόσμο έχουμε μια άλλη σχέση, που δεν μένει σε θεωρητικό επίπεδο ή στα λόγια. Τώρα  όσον αφορά στα υπόλοιπα, κάνουμε αρκετά test-rides σε όλη την Ελλάδα, προκειμένου ο κόσμος να μπορεί να περνάει μια ευχάριστη μέρα, είτε θέλει να αγοράσει, είτε δε θέλει, να βλέπει τι είναι η ΚΤΜ και να μπορεί να διαμορφώνει μία άποψη. Και με την ετήσια off-road εκδήλωση, την οποία κάνουμε, πέρυσι έγινε στη Θεσαλλονίκη, που αφορά μόνο τα off-road μοντέλα. Το κομμάτι των εκδηλώσεων είναι ένα κομμάτι που θα αναδειθεί ιδιαίτερα από εμάς τα επόμενα χρόνια. Σαφέστατα θα επεκταθούμε και στην άσφαλτο. Είσαι ο πρώτος που το μαθαίνει αυτό. Θα κάνουμε μαθήματαασφαλούς οδήγησης και σε πίστα. Θα κάνουμε μαθήματα ασφαλούς οδήγησης και για τις μικρές μοτοσικλέτες. Και θα κάνουμε και οργανωμένα ταξίδια στην Ελλάδα,
αλλά και σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη, ταξίδια off road.

M.T:
Για το τέλος, τι θα ήθελες να πεις σε όσους έχουν περιέργεια να γνωρίσουν την ΚΤΜ;

Νίκος Σπανός:
Η ΚΤΜ είναι μια εξωστρεφής εταιρεία. Δεν βλέπουμε γιατί να υπάρχει ένα κλίμα στο οποίο να κρατάμε μια απόσταση από τους πελάτες και  τους οπαδούς της μάρκας, γιατί να είμαστε αποστειρομένοι μέσα σε τέσσερις τοίχους.  Αν έρθετε στο Hellinstore 500, στη Βουλιαγμένης 500 θα το καταλάβετε καλά αυτό. Γιατί η ΚΤΜ είναι από τις λίγες, αν όχι η μόνη που διαθέτει ένα μεγάλης έκτασης πολυχώρο όπως το Hellinstore 500, όπου κάποιος μπορεί να χαζέψει τις μοτοσικλέτες της ΚΤΜ, τα αξεσουάρ και το ρουχισμό της εταιρείας, να συζητήσει  με εμάς, πίνοντας τον καφέ του, στο σαλόνι που έχουμε στο κέντρο του μαγαζιού, και να πάρει μια καλή ιδέα για το τι σημαίνει ΚΤΜ

Advertisements

About by Andelakos™

http://about.me/andelakos/ Passion for motorbike trips, writing travel guides, photography, travel writing, sports and adventure, I turned my passion into a solid career and my dream came true, but the passion is still there. The love for nature with driving the motorcycle is thirty two years a tireless effort to record many of the most important events that took place in our country and in the wider Mediterranean region of Europe Asia South America and Northern Africa. Through these Travel stories on this site I will try to convey in my ton photographic lens, wandering and my travel experience, and returning back home after each trip and looking at the photos and information to the Narrate your friends.

Posted on 27 Ιουνίου 2011, in ΠΡΟΣΩΠΑ. Bookmark the permalink. 1 σχόλιο.

  1. Τα πνευματικά δικαιώματα του αρθρου ανήκουν στο περιοδικό ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ.(Περιοδικό μοτοσικλέτας), Φωτογραφίες Αντωνόπουλος Ηλίας Αντέλι

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

La Motorista

Το ταξίδι συνεχίζεται..The journey goes on..

andeli

Traveller Photos & Texts

readink.gr

for readers & inkers

Exposed Views

Here I will post my views and my photos. Thank you for visiting. All photos (C) Kostas Kalantzopoulos

Greek Products Abroad

Blogging About Hellenism

ANDELI ® Bike Traveler Globe Riders™

2 Ride Destinations Around the World (2Τροχοι Προορισμοί ως την Ακρη του Κόσμου) & αλλα επίκαιρα θέματα ...

12ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου Αττικής

Το επίσημο ιστολόγιο του συλλόγου Γονέων - Κηδεμόνων του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου

Taranta Blog

Taranta & Pizzica Salentina: Il Blog di TARANTA Channel - www.youtube.com/tarantachannel

ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΟΠΟΣ

The Ancient Web Greece

Worldvespa

Around the world on a Vespa!

Moto Adventures

[:el]Ταξίδι και μοτοσυκλέτα[:en]Travel and motorcycle

cries and whispers

photo blog by Irina Vosgerau

ΟΧΙ ΣΤΑ ΞΥΔΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

Ταξιδιωτικές Πληροφορίες για δικυκλιστές και ΟΧΙ μόνο ...

pkarbmw

Ενα ταξιδιάρικο μοτοsite

Αρέσει σε %d bloggers: