Συνέδριο ERF/ΣΕΣ/ΕΜΠ και Έκθεση Εξοπλισμού Ασφάλειας Οδικής Υποδομής

Διημερίδα «Υποδομές και οδική ασφάλεια» με συμμετοχή της ΛΕΜΟΤ διά του Θ. Γαζούλη


Organisers
Η European Road Federation (E.R.F.), ο Σ.Ε.Σ. και το Ε.Μ.Π. συνδιοργάνωσαν τεχνικό συνέδριο και έκθεση με τίτλο: «Current Advanced in Road Infrastructure Safety Equipment».

Η Οδική Ομοσπονδία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Τ.Π.), σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.), διοργάνωσαν στην Αθήνα ένα 2-ήμερο Τεχνικό Συνέδριο με θέμα «τρέχουσες εξελίξεις στην Οδική Ασφάλεια Εξοπλισμός και Υποδομές» που πραγματοποιήθηκε στο στο αμφιθέατρο του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης στις 12 – 13 Φεβρουαρίου 2015.

Με αφορμή της εκ νέου ανάληψης σημαντικών έργων κατασκευής αυτοκινητοδρόμων για να ολοκληρωθεί το ελληνικό ΔΕΔ-Μ, αυτό το Τεχνικό Συνέδριο ήταν αφιερωμένο στις αρχικές παροχές, επιχειρήσεων, Μεταφορών Μελετητών, Μηχανικών και ειδικών για την Οδική Ασφάλεια σε μια επισκόπηση βασισμένη στις ευρωπαϊκές πολιτικές, νομοθεσίες, τεχνικά πρότυπα και καλές πρακτικές στον τομέα του εξοπλισμού ασφάλειας των οδικών υποδομών.

Η πρώτη ημέρα του Τεχνικού Σεμιναρίου ήταν αφιερωμένη στην ευρωimagesπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία και τις πολιτικές αναφορικά με την ασφάλεια των οδικών υποδομών, με το δεύτερο επικεντρώνεται περισσότερο στα ευρωπαϊκά πρότυπα και την εφαρμογή τους στην Ελλάδα, μαζί με τις ορθές πρακτικές για τον εξοπλισμό ασφάλειας των οδικών υποδομών.

Οι τεχνικές συνεδρίες επικεντρώθηκαν σε οδικά συστήματα συγκράτησης, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, στις εργασιακές ζώνες, την παθητική υποστήριξη και την συντήρηση.

Πέραν των σημαντικών παραγόντων, από τον χώρο της μοτοσυκλέτας ο γνωστός δικυκλιστής και δικηγόρος Κος Θεόδωρος Γαζούλης (Δικηγόρος, Νομικός Σύμβουλος ΛΕΜΟΤ και ΜΟΤΟΕ) συμμετείχε εκπροσωπώντας την ΛΕΜΟΤ. Πραγματοποίησε παρεμβάσεις και διατύπωσε ερωτήσεις, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει εδώ και πολλά χρόνια, από το 1991 που είχε ξεκινήσει η εκστρατεία της ΛΕΜΟΤ «Ελεύθερη και Ασφαλής οδήγηση μοτοσυκλέτας» (της οποίας είχε αναλάβει το νομικό μέρος).

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Παραδείγματα:
α) Επεσήμανε την κρατική ανευθυνότητα που δημιουργεί πλήθος κινδύνων για τους μοτοσυκλετιστές («παγίδες» στα οδοστρώματα, διαγραμμίσεις που γλιστράνε, έλλειψη σήμανσης κλπ, ενώ παράλληλα υπάρχει πλήρης ασυδοσία για τους εργολάβους).

β) Στους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων εταιρειών έθεσε ζητήματα, όπως οι επικίνδυνες μεταλλικές μπάρες των διοδίων (ανέφερε τουλάχιστον 5 περιπτώσεις τραυματισμών αναβατών λόγω αυτών, -μεταξύ άλλων και ο φίλος μας Χρ. Παπαγεωργίου – και 1 θανάτου, το καλοκαίρι του 2012 στο Σπαθοβούνι).

Η απάντηση ήταν: «το πρόβλημα το έχουν αυτοί που προσπαθούν να περάσουν χωρίς να πληρώσουν» (….).

Στην ερώτησή του «η μη πληρωμή δικαιολογεί τον τραυματισμό μέσω της μεταλλικής μπάρας;» δεν πήρε απάντηση (…).

Ούτε πήρε απάντηση στην επισήμανσή του ότι στο παρελθόν είχε ως δικηγόρος πελάτη-μοτοσυκλετιστή που, αν και πλήρωσε, «έφαγε» τη μπάρα στο κεφάλι και έσπασε το χέρι του (τελικά αποζημιώθηκε με δικαστική Απόφαση).

Το ερώτημα παραμένει αν η νέα κυβέρνηση θα επιτρέψει τη συνέχιση αυτού του εγκλήματος…

γ) Στον εκπρόσωπο της Commission (Ευρωπαϊκής Επιτροπής) έθεσε τα ζητήματα αφ’ ενός του ελάχιστου συντελεστή ολίσθησης των οδοστρωμάτων, (ο οποίος δεν υφίσταται!), και αφ’ ετέρου των σοβαρών κινδύνων που εγκυμονούν για τους μοτοσυκλετιστές οι υπάρχουσες μπαριέρες ασφαλείας. Η απάντηση που έλαβε ήταν: «εμείς θεσπίζουμε τις προδιαγραφές και τις οδηγίες, από εκεί και πέρα είναι ευθύνη των κρατών-μελών».

Στην ερώτησή του, γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υποχρεώνει τα κράτη-μέλη σε συμμόρφωση, η απάντηση ήταν: «εμείς απευθύνουμε αυστηρές συστάσεις προς τα κράτη-μέλη»…

Άλλα ενδιαφέροντα.

Σχεδόν όλοι οι ομιλητές υπογράμμισαν την σπουδαιότητα των υποδομών (οδός και περιβάλλον αυτής) για τα τροχαία ατυχήματα. Σταχυολογούμε μερικά σημεία:

1. Στη χώρα μας το 56% των δρόμων είναι υψηλής ή υψηλομεσαίας επικινδυνότητας (!).Το γνωρίζαμε, αλλά το απέδειξε και μελέτη.

2. Αν ο συντελεστής ολίσθησης ανέβαινε από το 0,35 στο 0,60 τα τροχαία ατυχήματα θα μειώνονταν θεαματικά, ακόμη και κατά 65% !

3. Στις ΗΠΑ μελέτη έδειξε ότι οι υποδομές εμπλέκονται στο 38% των τροχαίων ατυχημάτων (φανταστείτε τι γίνεται στη χώρα μας, όπου όμως οι επίσημες στατιστικές αποκρύπτουν τον ρόλο των υποδομών…). Επίσης, ότι οι ασφαλέστερες υποδομές θα έσωζαν τουλάχιστον 10.000 ζωές ετησίως…

4. Ο σωστός φωτισμός επικίνδυνων σημείων την νύχτα μειώνει κατά 9 φορές τα τροχαία ατυχήματα (στη χώρα μας τα φώτα σήμανσης των έργων είναι συνήθως σβηστά και «για όλα φταίνε οι οδηγοί»…).

5. Χωρίς ασφαλείς υποδομές δεν έχουμε θετικά αποτελέσματα για την οδική ασφάλεια, έστω και αν τα οχήματα γίνονται ασφαλέστερα.

6. Ασφαλής είναι η σήμανση που προειδοποιεί έγκαιρα και εύκολα τον οδηγό (ακόμη και τους ηλικιωμένους), χωρίς να τον αναγκάσει να «κοντοστέκεται» για να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει (αποκρυπτογραφώντας ελλιπή ή κακή σήμανση).

7. Οι διαγραμμίσεις που βάζει το ελληνικό κράτος κοστίζουν περίπου 3,80 ευρώ το μέτρο και έχουν ελάχιστη διάρκεια, ενώ οι καλές-αντιολισθητικές κοστίζουν 18 ευρώ το μέτρο, αλλά παρέχουν ασφάλεια και διαρκούν έως και 4 χρόνια. Φυσικά το ελληνικό κράτος τοποθετεί-επιλέγει σταθερά τις πρώτες …

8. Η ελληνική Διοίκηση, (συνήθως οι Περιφέρειες), παρανόμως συνεχίζουν να τοποθετούν μπαριέρες παλαιού τύπου (επικίνδυνες για τους αναβάτες). Αυτό θα έπρεπε να έχει σταματήσει, ιδίως μετά τον Νοέμβριο του 2011, (αλλαγή προδιαγραφής και νομοθετικού πλαισίου).

9. Νέες τεχνικές για ασφαλή οδοστρώματα το ελληνικό κράτος δεν τις είχε ούτε σαν επιλογές (ουσιαστικά τις απαγόρευε!). Χρειάστηκαν πάνω από 5 χρόνια για να υπερπηδηθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια, (βλέπε λόμπυ εργολάβων….), πράγμα που έγινε πρόσφατα.

Σαν συμπέρασμα…

Αντί να εφαρμόζει μια σοβαρή πολιτική για την οδική ασφάλεια, το ελληνικό κράτος εισέπραττε (και εισπράττει…) με πρόσχημα την οδική ασφάλεια. Ιδίως σε σχέση με τις υποδομές, η πολιτική του ήταν ανεύθυνη, αν όχι εγκληματική. Περιμένω να δω τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση….

_________________
«Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: «Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;» Πολέμα! »
Νίκος Καζαντζάκης

πηγή άρθρου http://www.erf.be



Sponsors


qrcode.com (4)

Συνέδριο ERF/ΣΕΣ/ΕΜΠ και Έκθεση Εξοπλισμού Ασφάλειας Οδικής Υποδομής

για εφαρμογές Android, smart phones, tablet, IOS … «σκανάρετε» το QR CODE για να διαβάσετε όλο το άρθρο

Σε περίπτωση χρήσης ή προώθησης της φωτογραφίας, μη ξεχνάτε να αναγράφετε την αρχική πηγή:

Αντωνόπουλος Ηλίας Αντέλι

Advertisements

About by Andelakos™

http://about.me/andelakos/ Passion for motorbike trips, writing travel guides, photography, travel writing, sports and adventure, I turned my passion into a solid career and my dream came true, but the passion is still there. The love for nature with driving the motorcycle is thirty two years a tireless effort to record many of the most important events that took place in our country and in the wider Mediterranean region of Europe Asia South America and Northern Africa. Through these Travel stories on this site I will try to convey in my ton photographic lens, wandering and my travel experience, and returning back home after each trip and looking at the photos and information to the Narrate your friends.

Posted on 15 Φεβρουαρίου 2015, in ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

La Motorista

Το ταξίδι συνεχίζεται..The journey goes on..

andeli

Traveller Photos & Texts

readink.gr

for readers & inkers

Exposed Views

Here I will post my views and my photos. Thank you for visiting. All photos (C) Kostas Kalantzopoulos

Greek Products Abroad

Blogging About Hellenism

ANDELI ® Bike Traveler Globe Riders™

2 Ride Destinations Around the World (2Τροχοι Προορισμοί ως την Ακρη του Κόσμου) & αλλα επίκαιρα θέματα ...

12ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου Αττικής

Το επίσημο ιστολόγιο του συλλόγου Γονέων - Κηδεμόνων του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου

Taranta Blog

Taranta & Pizzica Salentina: Il Blog di TARANTA Channel - www.youtube.com/tarantachannel

ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΟΠΟΣ

The Ancient Web Greece

Worldvespa

Around the world on a Vespa!

Moto Adventures

[:el]Ταξίδι και μοτοσυκλέτα[:en]Travel and motorcycle

cries and whispers

photo blog by Irina Vosgerau

ΟΧΙ ΣΤΑ ΞΥΔΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

Ταξιδιωτικές Πληροφορίες για δικυκλιστές και ΟΧΙ μόνο ...

pkarbmw

Ενα ταξιδιάρικο μοτοsite

Αρέσει σε %d bloggers: